Britse Lidls draaien proef met self-checkout
Gepubliceerd op 29 januari 2014 om 00:00
Smethurst merkt een groei in interesse van retailers in technologische vernieuwingen voor in de winkel. Vooral discounters hebben de nadrukkelijke wens om wachttijden voor consumenten te verminderen. “Iedereen doet het, het kan de kosten verlagen en het geeft klanten meer opties”, stelt hij. Self-checkouts zijn volgens hem juist voor discounters interessant, omdat de gemiddelde winkelwagen doorgaans met tien tot twintig producten gevuld is.
Dat Lidl in het Verenigd Koninkrijk start met self-checkouts is geen verrassing, schrijft The Retail Bulletin. Zo is een op de dertien kassa’s in het Verenigd Koninkrijk voorzien van zelfbediening, tegenover een op de 33 in Frankrijk en een op de 178 in Duitsland.
In Nederland beschikken de meeste supermarktketens over vestigingen met self-checkouts. Lidl hoort daar echter niet bij, laat een woordvoerder weten aan RetailNews. “Vooralsnog hebben wij geen concrete plannen om self-checkouts in onze Nederlandse filialen te introduceren.”
Bron: The Retail Bulletin/RetailNews
Reacties 0