SAP ontwikkelt apps voor klantenbinding

Softwareontwikkelaar SAP werkt aan twee apps die fysieke winkels helpen bij de optimalisatie van klantbeleving en klantenbinding.

Met de Shopper Experience app kunnen gebruikers een wensenlijst maken en deze via social media delen met anderen, producten scannen om extra informatie te krijgen en online betalen. Winkeliers kunnen de app gebruiken om gepersonaliseerde aanbiedingen naar klanten te versturen.

De Retail Store Ops Associate app laat personeel op de winkelvloer voor een klant de voorraad bekijken. Hierdoor hoeven zij niet bij de klant weg om deze informatie op te halen. Daarnaast kan personeel met de app de klant korting aanbieden, producthistorie bekijken en berichten van leveranciers en distributeurs lezen.

Naast de ontwikkeling van de apps is SAP een samenwerking aangegaan met Adidas, Tommy Hilfiger en Luxottica. De modemerken werken samen aan een it-platform voor de verwerking van big data voor het inzicht in voorraadposities bij groothandels en fabrikanten.

Bron: CustomerTalk

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!