Starbucks gaat bestellingen via zijn mobiele applicatie faciliteren. Dat zegt ceo Howard Schultz. Via de app kunnen klanten een order plaatsen en die later afhalen. Tien miljoen klanten gebruiken de Starbucks-app al om te betalen, punten te verzamelen voor cadeaus en eerdere bestellingen in te zien.
Vooraf bestellen kan vooral interessant zijn nu de koffieketen zich meer richt op food. Voedselproducten hebben een ingewikkelder bereidingswijze dan koffie en kunnen voor langere wachtrijen zorgen in de winkels van Starbucks. De keten onderzoekt dan ook de mogelijkheden om de wachttijden de verkorten.
Onlangs werd bekend dat er een lek zit in de applicatie. Gevoelige informatie wordt als normale tekst opgeslagen in een logbestand binnen een folder van de applicatie. Daarnaast bevat het betreffende logbestand het serienummer en de locatie van het toestel en de volledige naam van de gebruiker. De keten stelt dat klanten geen direct risico lopen. “Starbucks heeft extra maatregelen genomen om gevoelige informatie veilig te houden”, aldus een woordvoerder.
Eerder:
‘Starbucks-app is lek’
Bron: Quartz/RetailNews
Reacties 0