Online shoppers willen inzicht in de verzending en levering van hun online bestelling. Dat stelt logistiek dienstverlener UPS na onderzoek onder veertienduizend consumenten uit zes Europese landen waaronder Nederland, de Verenigde Staten, Canada, Azië, Australië en Mexico.
Na het afronden van de bestelling vindt 49 procent van de Europese consumenten de traceerbaarheid van hun pakket belangrijk. Shoppers willen via e-mails met traceernummers updates ontvangen over de leveringsstatus van hun bestelling.
Europese retailers kunnen shoppers voor zich winnen door flexibele leveropties en een soepel retourneerbeleid te bieden, aldus de onderzoekers. Na Amerikaanse consumenten retourneren Europeanen hun orders het vaakst. Bijna de helft (47 procent) van de Europese shoppers bekijkt en beoordeelt het retourbeleid van een webwinkel voorafgaand aan de aanschaf van een product.
61 procent van de ondervraagden geeft aan dat zij meer aankopen zouden doen bij een retailer als deze een gemakkelijk retourbeleid heeft. Gratis retourneren is voor 57 procent van de Europese consumenten een belangrijk onderdeel van een goed retourbeleid. Daarnaast wegen kenmerken als een vooraf betaald retouretiket bijgesloten bij de originele aankoop en een retourbeleid waarbij de consument geen reden hoeft te geven, zwaar bij de beoordeling van een retourbeleid.
'Consument wil inzicht in verzending'
Gepubliceerd op 13 februari 2014 om 00:00
Reacties 0