Schoenenretailer vanHaren legt momenteel de laatste hand aan zijn eigen mobiele applicatie. Dat laat marketingmanager Michelle Hendricx weten aan RetailNews. De app voor Android- en iOS-apparaten verschijnt op 17 maart.
Klanten kunnen met de app onder meer het schoenenassortiment bekijken en bestellen en de beschikbaarheid daarvan in fysieke winkels checken. Tevens biedt het de klant de mogelijkheid om zijn schoenmaat te meten en collecties aan zijn eigen voeten te passen, geeft Hendricx aan. "Deze mogelijkheden zijn gericht op het vervullen van die specifieke behoeften bij het oriënteren op of aankopen van schoenen."
De applicatie is ontwikkeld door moederconcern DEICHMANN-groep, met de gedachte dat hij ook voor de winkelformules in andere landen bruikbaar is. "Wij hebben bij vanHaren de mogelijkheid om de app te vullen met content die specifiek gericht is op vanHaren", stelt zij.
De lancering van een app past bij het voornemen van vanHaren om ‘het digitale offensief’ voort te zetten, stelt directeur Krein Bons. Zo kon de klant al winkelen in de (mobiele) webwinkel en werkt de schoenenretailer daarnaast aan een applicatie voor tablets. De verschijningsdatum daarvan is nog niet bekend.
Verder biedt vanHaren inmiddels ongeveer achthonderd modellen aan op Wehkamp. “Na de aanvankelijke gewenningsfase laat het bestelgedrag van onze klanten zien dat de samenwerking met Wehkamp een stap in de goede richting was en is”, stelt Bons. De online verkopen van vanHaren groeiden in 2013 met dubbele cijfers.
Lees ook: VanHaren investeert in fysieke winkels
Reacties 0