Hoogvliet investeert drie maanden na de opening van zijn online supermarkt in extra orderpickkarren. De supermarktketen gebruikt karren van MAAS Internal LogistiX met pick-to-light-technologie voor het verzamelen van online bestelde boodschappen.
Hoogvliet heeft in Alphen aan den Rijn een apart distributiecentrum voor de online activiteiten ingericht. “Voor een online supermarkt moet je wel een aparte logistieke operatie opzetten. Die kun je niet in een bestaand dc onderbrengen omdat uitleveren in consumenteneenheden een totaal andere benadering vereist dan uitleveren op winkelniveau”, aldus Paul Boswinkel, adjunct-directeur logistiek van Hoogvliet.
Elke orderpickkar telt twaalf locaties met pick-to-light-displays, zodat een orderpicker tot twaalf orders tegelijk kan afhandelen. De displays staan via MAAS Flow Control in verbinding met de orderpicker, die op zijn beurt is uitgerust met een polsterminal en ringscanner. De orderpicker ontvangt zijn orderregels op de polsterminal, loopt naar de eerste picklocatie en scant het artikel. Op dat moment gaan de lampjes branden en tonen de displays het aantal artikelen dat op de betreffende locatie moet worden gelegd. De orderpicker bevestigt elke pick door het lampje van de betreffende locatie uit te drukken. Zodra het laatste lampje is gedoofd, toont de polsterminal de volgende orderregel en kan de orderpicker weer op pad.
De pick-to-light-karren staan via MAAS Flow Control in verbinding met het warehouse management systeem (WMS) van Hoogvliet. In de wijze waarop orders aan orderpickkarren worden toegewezen, wordt onder meer rekening gehouden met de prioriteit van de orders. Als het gewicht van een krat groter dan vijftien kilogram wordt, wordt deze automatisch verdeeld over twee of meer kratten.
Bron: RetailTech
Hoogvliet zet pick-to-light-technologie in
Gepubliceerd op 26 februari 2014 om 00:00
Reacties 0