Wakker Dier-spotjes doen Jumbo pijn

Supermarktketen Jumbo heeft naar eigen zeggen veel last van reclamespotjes van Wakker Dier. Daarin worden consumenten opgeroepen voor fatsoenlijk vlees naar winkels van EkoPlaza of Natuurwinkel te gaan. “Het raakt ons ook echt”, stelt directeur Frits van Eerd in het Radio 1 Journaal.

Van een omzetdaling is volgens Van Eerd echter geen sprake. Het is volgens hem goed dat er partijen zijn die zich druk maken om goedkoop vlees, omdat het voor bewustwording zorgt. Van Eerd zegt er alles aan te doen om te zorgen voor een situatie waarin iedereen tevreden is.

Goedkoop vlees wordt echter niet uit de schappen gehaald, stelt hij. “Beleid is beleid. Vlees met een laagste prijsgarantie is een belangrijke succesfactor voor ons.”

Wakker Dier maakte vrijdag bekend te starten met een tv-campagne waarin klanten van Jumbo en Albert Heijn worden gewaarschuwd dat één op de twee plofkippen kreupel is. De dierenwelzijnsorganisatie stelt dat de supermarkten hun belofte van een jaar geleden om plofkip zo snel mogelijk te vervangen door een diervriendelijker alternatief niet zijn nagekomen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!