Albert Heijn biedt op den duur meer producten aan in zijn webwinkel dan in zijn fysieke vestigingen. Dat laat EVP omnichannel marketing & format Adriaan Thierry weten in De Volkskrant. De supermarktketen wil onder meer speciale pasta's, glutenvrije producten, speciale olijfolies en natriumarme producten alleen online verkopen.
De uitbreiding van het assortiment is volgens hem mogelijk met behulp van het slow movers distributiecentrum in Almere. Zo is het assortiment vorig jaar al verdubbeld tot 22 duizend producten.
Thierry laat verder weten dat de bezorging van boodschappen winstgevend is zodra de dienst een jaar in een bepaald gebied wordt aangeboden. Afhaalpunten leveren volgens hem direct geld op.
Verder werkt Albert Heijn aan een automatisch boodschappenlijstje voor de klant. “Als je elke week drie pakken melk gebruikt, kunnen wij het toch op je boodschappenlijstje zetten?” Ook wil de supermarktketen inspelen op een klant die aangeeft zin in vis te hebben, maar ook nog tomaten en sla in zijn koelkast heeft liggen. “Dan kunnen wij uit dertienduizend recepten van Allerhande toch goede suggesties doen?”, stelt Thierry. Albert Heijn stuurt vervolgens het recept en de benodigde ingrediënten op, waarbij rekening gehouden wordt met dieetwensen en smaakvoorkeuren. “Dat gaat de komende twee jaar allemaal gebeuren.”
Reacties 0