De Consumentenbond geeft Blokker tot 1 april de tijd zijn ‘onredelijke’ algemene voorwaarden aan te passen. Als dat niet gebeurt, overweegt de bond juridische stappen te ondernemen.
De Consumentenbond wees de winkelketen er in oktober vorig jaar op dat bepaalde algemene voorwaarden die Blokker hanteert tegen de wet zijn. Zo hebben klanten volgens de keten alleen recht op garantie als ze de kassabon meebrengen, terwijl volgens de bond bankafschrijvingen voldoende zijn. Daarnaast stelt Blokker dat de kassaprijs voor de schapprijs gaat, terwijl de laatste prijs volgens de Consumentenbond juist leidend is.
Hoewel Blokker destijds beloofde de algemene voorwaarden aan te passen, is dat nog niet gebeurd. De winkelketen laat weten serieus naar de problematiek te kijken en daarover al geruime tijd in gesprek te zijn met de bond. “We zullen op korte termijn met een reactie richting de Consumentenbond komen”, zegt hoofd publiciteit en communicatie Johan Oosterhof tegen RetailNews.
Reacties 0