Sligro 3.0 in vijf jaar landelijk uitgerold

Sligro Food Group wil de derde generatie zelfbedieningsgroothandel de komende vijf jaar landelijk uitrollen. De eerste vestiging met vernieuwde assortimenten en inrichting opende deze week in Maastricht.

Bestuursvoorzitter Koen Slippens kondigde in het januarinummer van RetailTrends al aan afscheid te willen nemen van fletse formules in het midden van de markt. Waar supermarktketen EMTÉ geladen wordt als ‘good food’-merk, wordt de slogan ‘We love good food’ ook in zijn groothandels doorgevoerd.

De nieuwe vestiging in Maastricht is het uitgangspunt bij de doorontwikkeling van andere, grote Sligro-vestigingen in Nederland. De winkel heeft een oppervlakte van veertienduizend vierkante meter en beschikt over ruim 45 duizend producten, waaronder vijfduizend nieuwe. Verder beschikt het filiaal onder meer over een barristacorner, een kruiden- en specerijenmarkt en een uitgebreide nieuwe vleesafdeling.

Over elk detail is nagedacht, stelt een woordvoerder van het concern. “Er is veel meer marktbeleving en het geheel doet aan Zuid-Europese vershallen denken.” Vestigingen in Gouda, Den Haag, Eindhoven, Enschede en Veghel worden de komende tijd als eerste omgebouwd naar Sligro 3.0.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends