Tuincentrum GroenRijk keert na twee jaar afwezigheid terug met een webwinkel. Klanten kunnen sinds deze maand voor circa vijftienduizend artikelen terecht op groenrijk.nl.
Het tuincentrum opende in 2011 al een webshop, maar die werd twee jaar geleden uit de lucht gehaald. In de tussentijd is de franchiseformule zelfstandig verder gegaan, waarbij de franchisenemers nu aandeelhouder van GroenRijk zijn. Zij hebben het plan voor de nieuwe webwinkel volgens formuleleider Nico Koppenol enthousiast ontvangen en omarmd.
“De functie van de webshop is in eerste instantie gericht op oriëntatie, maar natuurlijk willen wij ook online verkopen”, stelt Koppenol. De webwinkel maakt alleen gebruik van click & collect, zodat de klant online bestellingen kan betalen en afhalen bij een vestiging in de buurt. Daarmee dient de webshop als verlengstuk van de lokale GroenRijk-vestiging, ‘met voor iedere franchisenemer kansen om nieuwe klanten aan zich te binden en naar zijn tuincentrum te trekken’.
“Het is voor tuincentra lastig om de verzending van planten en grote artikelen te verzorgen”, verklaart Koppenol de keuze. Daarnaast zitten er volgens hem bij GroenRijk vijftig verschillende ondernemers en willen consumenten zelf bepalen wanneer hij iets afhaalt. “Click & collect past op dit moment bij de formule GroenRijk en ook bij de wensen van de consument.”
Reacties 0