Unilever zet in op eigen Magnum-winkels

Unilever gaat het Magnum Pleasure-concept verder uitrollen in Nederland. Het afgelopen jaar opende aan het Rembrandtplein in Amsterdam de eerste Magnum Pleasure-winkel zijn deuren. Dit jaar kan de ijsliefhebber bij verschillende vestigingen van de Bijenkorf terecht voor een speciale Magnum en verschijnen er op diverse locaties mobiele ‘Pleasure Points’.

In de Magnum-winkel kunnen klanten hun favoriete ijsje kiezen, die vervolgens in chocolade kan worden gedipt. De klant kiest een eigen combinatie van toppings en creëert zo zijn eigen Magnum. “Van het eerste tot het laatste moment stond er een rij tot aan buiten om een eigen Magnum te laten maken”, aldus Jasper Spaargaren van Unilever. “De spin-off in de media en op social media gaf duidelijk aan dat deze vorm van beleving een schot in de roos was.”

Volgens Spaargaren leken de prijs en de wachttijd voor de klant bij dit concept totaal onbelangrijk te zijn. “De beleving en dus gepercipieerde consumentenwaarde waren duidelijk meer dan groot genoeg.” De verschillende locaties waar de mobiele Magnum Pleasure Point te vinden zal zijn, zoals de Efteling en Pathé bioscopen, worden via Facebook bekend gemaakt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!