PLUS breidt online activiteiten uit

Ruim negentig van de 254 supermarkten van PLUS zijn inmiddels uitgerust met een bestelsite. Dat laat een woordvoerder van PLUS weten aan RetailNews. De supermarktketen wil dit jaar ‘een grote slag maken’ door de webshop naar meer winkels uitbreiden.

PLUS beschouwt de virtuele winkel als een verlengstuk van de fysieke winkel. Klanten kunnen hun boodschappen thuis laten bezorgen of ophalen in of nabij de winkel. “Dat ligt aan de keuze die de ondernemer zelf maakt”, aldus de woordvoerder.

Het bestelsysteem achter de bestelsite is het afgelopen jaar efficiënter ingericht. De supermarktketen is volgens haar bezig om het proces van logistiek, orderpicking en bezorgen te optimaliseren. Zo werkt de bestelsite momenteel nog met een vast assortiment, waardoor de kans bestaat dat klanten producten bestellen die de lokale ondernemer niet op voorraad heeft. “In zulke gevallen neemt de ondernemer contact op met de klant om hem bijvoorbeeld een alternatief te bieden.”

Klanten die online boodschappen willen bestellen bij PLUS gaan daarvoor naar bestellenbijplus.nl, waarna ze met behulp van hun postcode de gewenste winkel kunnen selecteren. Ondernemers mogen daarbij onder meer zelf bepalen in hoeverre er een minimumbedrag wordt gehanteerd en welke bezorgkosten worden gerekend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!