'Grote groeikansen voor logistieke punten Intergamma'

GAMMA en KARWEI kunnen met de PostNL-servicepunten het grootste afhaal- en retourpunt voor online orders van Nederland worden. “We denken dat dat mogelijk is”, zei manager crosschannel Laurens Miedema van moederconcern Intergamma woensdag tijdens Retail Event Nederland. “Onze bouwmarkten zitten op de beste locaties, met de beste parkeerplekken en hanteren de ruimste openingstijden.”

Sinds begin dit jaar dienen alle KARWEI-winkels als afhaalpunt van PostNL. Eerder werden alle vestigingen van GAMMA al van een PostNL Pakketpunt voorzien. De servicepunten zijn een succes, aldus Miedema. “Het loopt geweldig.”

Consumenten kunnen hun online order van diverse webwinkels bij de bouwmarkten laten bezorgen. Daarnaast is het mogelijk bij het PostNL-punt in de winkel pakketten te versturen en retourneren. PostNL fungeert verder als logistiek dienstverlener voor klanten die hun bestelling van de doe-het-zelfketens thuisbezorgd willen krijgen.

GAMMA en KARWEI bieden inmiddels hun volledige assortiment online aan. Daarnaast kunnen klanten online de beschikbaarheid van producten in fysieke winkels checken. Het proces rond een e-commercestrategie die op alle kanalen succesvol is, vergt volgens Miedema veel van een organisatie. "Crosschannel retailen is geen webshopje runnen. Het brengt enorme veranderingen met zich mee voor de organisatie.”

Eerder:
Crosschanneltransitie Intergamma 'ingrijpend'
GAMMA opent servicepunt van PostNL
KARWEI opent afhaalpunten PostNL

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!