Big Bazar lanceert nieuwe winkelformule

Discountformule Big Bazar voert een herpositionering door met de lancering van een nieuw winkelconcept. Naast een nieuwe winkelinrichting en presentatievorm ondergaat de huisstijl een metamorfose met een nieuw logo en nieuwe huiskleuren. Dat maakt de Blokker-dochter bekend.

In de nieuwe winkelformule bestaat de kern van elke vestiging uit beauty- en verzorgingsproducten. Het assortiment bestaat verder uit artikelen van de categorieën home en living, party en fun, keuken en tafelen, schoon en handig, hond en kat, hobby en meer, kids en fun, schoen en kleding en eten en drinken.

De transformatie zet een nieuwe norm voor discount, zegt algemeen directeur Roland van Geest. “De consument krijgt nog steeds A-merken en andere producten voor de laagste prijs, maar binnen een overzichtelijke, aantrekkelijke en inspirerende winkel.”

De winkel in de Kalverstraat die woensdag opent, is de eerste testwinkel met de nieuwe formule waar Big Bazar 'in het diepste geheim aan gewerkt heeft'. Dit is een zogenoemde City Store met een vloeroppervlak van circa 350 vierkante meter. Doorgaans zijn Big Bazar-vestigingen twee tot drie keer zo groot. “In Amsterdam geven we de klant vast een voorproefje van wat we hen ook bieden in de grotere winkels”, aldus Van Geest.

In 2013 opende Big Bazar 43 winkels. Met de vestiging aan de Kalverstraat staat de teller op 120 winkels. Het concern mikt dit jaar op veertig tot vijftig nieuwe winkels. De formule kan volgens het concern doorgroeien naar meer dan tweehonderd winkels.

Daarbij wordt naar de blauwe concurrent gekeken, zoals Van Geest discountformule Action noemt. “Dat is het basisconcept van discount. We zullen daar make-up en meer A-merken aan toevoegen”, zegt hij in de Telegraaf.

Eerder:
Big Bazar naar de Kalverstraat

Reacties