Zappos: 'Mobiel maakt de dag langer'

Weekenden en vakanties zijn dankzij mobiele apparaten niet langer ‘langzame dagen’ voor webwinkeliers. “Mobiel maakt de dag langer”, stelt head of mobile Aki Iida van de Amerikaanse etailgigant Zappos. Hij spreekt volgende week op de Mobile Bootcamp van het congres What’s going on in (R)etailing?!.

De dochteronderneming van Amazon ziet zijn mobiele verkopen ‘explosief’ toenemen, stelt hij. “Veel merken zien een mobiele website als een bijzaak, maar de realiteit is dat nieuwe consumenten eerst de mobiele website bezoeken voor zij een app downloaden.”

Het mobiele kanaal biedt volgens hem mogelijkheden die pc’s niet bieden. Zo zetten consumenten hun smartphone en tablets veelvuldig in voor het gebruik van social media. Om zo goed mogelijk op de mogelijkheden in te kunnen spelen beschikt Zappos over speciale teams voor zowel de mobiele website als de besturingssystemen iOS en Android. “Daarmee zijn we ervan verzekerd dat elk platform de aandacht krijgt die het verdient”, aldus Iida.

De head of mobile van Zappos gaat tijdens de Mobile Bootcamp van het congres What’s going on in (R)etailing?! in op de succesvolle mobiele strategie van de etailer. De bootcamp vindt 8 april plaats in de Amsterdam Arena. Als relatie van RetailTrends kunt u de Mobile Bootcamp bezoeken voor slechts 199 euro. Wanneer u gebruik wilt maken van dit aanbod, stuur dan een e-mail met uw gegevens naar Rick Hoevenaars,r.hoevenaars@ebstudies.nl, onder vermelding van ‘RetailTrends’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!