Zalando test app met beeldherkenning

Zalando heeft bij wijze van pilot een zoekfunctie in zijn app geïntegreerd die gebruikmaakt van beeldherkenning. Online shoppers kunnen foto’s van producten uploaden, waarna de etailer vergelijkbare kledingstukken uit zijn webshop toont.

De zoekfunctie biedt consumenten een handige manier om online te shoppen, stelt medeoprichter David Schneider van Zalando. “Zodra onze klanten een leuke outfit bij vrienden of op straat ontdekken, kunnen ze vergelijkbare producten gelijk online aanschaffen, zonder een lange zoektocht.”

Vooralsnog is de zoekfunctie alleen voor iOS-besturingssystemen beschikbaar is. In de eerste dagen hebben online shoppers de tool al meer dan duizend keer geraadpleegd. Een pilot voor Android-smartphones gaat binnen enkele weken van start.

Ook Amazon-dochter Zappos komt met een virtuele shopassistent die online shoppers producten toont op basis van afbeeldingen die zij uploaden. Als de webwinkel het gezochte product in huis heeft, kan de klant deze direct bestellen. Wanneer Zappos het item niet verkoopt, toont het gebruikers welke concurrenten dit wel doen. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!