Spaarspot introduceert mobiel spaarprogramma

Consumenten kunnen met de app van de Nederlandse start-up Spaarspot automatisch spaarpunten verzamelen als zij winkels binnenlopen. Zij worden daarbij herkend met behulp van beacons. De mobiele applicatie wordt naar verwachting in mei gelanceerd.

Oprichters Marlon van der Meer en Michel Burgerhof hebben als doel om in het eerste jaar één miljoen downloads en vijfhonderdduizend actieve spaarders te hebben. “De reacties aan adverteerderszijde zijn zeer positief; van grote winkelketens met honderden winkels tot de bakker met twee winkels”, stellen zij. Rond de lancering van de app maken zij de eerste deelnemende winkels bekend. "Winkelbezoek zal een stevige impuls krijgen."

Spaarspot is een onafhankelijk spaarprogramma, waar iedere winkelier aan mee kan doen. Daarvoor moet de winkel beschikken over beacons van Spaarspot om gebruikers van de app te herkennen. Daarnaast maakt de app binnen winkels gebruik van iBeacon-technologie en de mogelijkheid om punten te verdienen door een streepjescode te scannen.

Verder heeft Spaarspot buiten de deelnemende winkels meer dan twintigduizend geofences geplaatst, waardoor de gebruikers van de app ook via de gps-functie van hun smartphone punten kunnen verdienen. Daarnaast kan de consument door het gebruik van audioverificatie punten sparen bij het kijken van bepaalde televisiereclames of – programma’s. Die mogelijkheid moet bij de start van het nieuwe televisieseizoen geïntroduceerd worden.

Het spaarprogramma is gratis voor consumenten. Zij kunnen de punten inwisselen voor onder meer cadeaukaarten of spaardoelen als een MINI of een vakantie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!