Supermarktomzet daalt door late Pasen

De Nederlandse supermarktomzet is in het eerste kwartaal met 1,7 procent gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De omzet kwam uit op 8,21 miljard euro, tegenover 8,35 miljard euro in 2013. Dat heeft onderzoeksbureau GfK donderdag bekendgemaakt.

De omzetdaling wordt veroorzaakt door de late Pasen. Rekening houdend met de verschoven paasdagen bleef de omzet in het eerste kwartaal stabiel.

Het aantal kassabonnen steeg in het eerste kwartaal met anderhalf procent. De omzet per kassabon nam juist met anderhalf procent af van 22,53 euro naar 21,90 euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!