AH bestudeert Belgische gedragscode

Albert Heijn ondertekent mogelijk de gedragscode over de wijze waarop winkelketens zakendoen met Belgische land- en tuinbouwers. Dat liet general manager Corné Mulders van AH België donderdag weten na een gesprek met de Vlaamse minister-president Kris Peeters. “We hebben al zo’n code ondertekend op Europees niveau. Maar ik heb beloofd om er serieus naar te kijken”, zegt de topman tegen de Financiële Telegraaf.

Peeters had om het gesprek gevraagd nadat agrariërs en tuinders klaagden dat de prijzen voor hun voedingsproducten daalden door de groei van de Ahold-dochter in België. De ophef over het prijsniveau is volgens Mulders een bevestiging van waar AH voor staat. “De klant is heel blij met onze prijzen in combinatie met ons assortiment en ons serviceniveau.”

AH is sinds 2012 actief op de Vlaamse markt en heeft er met twintig filialen een marktaandeel van twee procent. Wanneer het concern er een winkel opent, verlagen nabijgelegen supermarkten hun prijzen met gemiddeld twee procent, blijkt uit onderzoek van Nielsen. Omdat de branche nooit een prijzenoorlog heeft gehad, liggen de prijzen er gemiddeld tien procent hoger dan in Nederlandse supermarkten.

Eerder:
Albert Heijn om tafel met Vlaamse premier

Belgische landbouwers niet blij met AH

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!