Etos en bol.com bundelen krachten

Een groot deel van Etos’ eigen merken is tegenwoordig online te koop via bol.com. Zo’n zevenhonderd Etos-producten zijn beschikbaar in de webwinkel van zijn zusterformule, laat een woordvoerder weten aan RetailNews. In totaal bieden de twee Ahold-dochters op deze manier samen ruim vijftigduizend producten in persoonlijke verzorging aan.

Klanten van Etos werden voor online bestellingen voorheen alleen doorgestuurd naar de webwinkel van Albert Heijn. Die mogelijkheid blijft naast de ‘Mooi & Gezond-winkel’ op bol.com bestaan, stelt een woordvoerder. “We willen ons aanbod op verschillende manieren beschikbaar maken voor onze klanten.”

Eerder deze maand lanceerde Gall & Gall al een eigen webwinkel. Ook voor die formule gold dat online bestellingen voorheen alleen via Albert Heijn liepen. De opening van een webwinkel voor Etos is ‘vooralsnog toekomstmuziek’, zegt zij. “Het zou een logische ontwikkeling zijn, maar nu willen we vooral leren van het online verkopen via bol.com.”

Net als bij andere producten van bol.com worden bestellingen van minimaal twintig euro gratis bezorgd. De orders zijn thuis te bezorgen, of af te halen bij een bol.com-afhaalpunt bij Albert Heijn of Kiala-punt. Aanbiedingen uit de actiefolder van Etos zijn niet geldig op bol.com.

Verder start in twee filialen van Etos een proef waarbij medewerkers in de winkel producten voor de klant op bol.com kan bestellen, die niet bij Etos te koop zijn. De klant rekent in de winkel af en kan de producten afhalen of tegen betaling thuis laten bezorgen. Daarnaast worden enkele vestigingen van Etos een afhaalpunt voor bestellingen bij bol.com.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends