Ahold houdt last van moeilijke markt

Retailconcern Ahold heeft de marktomstandigheden in de eerste maanden van dit jaar niet zien verbeteren. “Tot op heden hebben we nog niet veel zien veranderen in het economische klimaat”, stelde bestuursvoorzitter Dick Boer woensdag tijdens de aandeelhoudersvergadering.

Omdat het laatste kwartaal van vorig jaar volgens Boer ‘bijzonder pittig’ was voor de supermarktbranche, is hij voorzichtig met zijn verwachtingen voor dit jaar. “Hoewel we wel iets van verbetering in de economische toestand in het vooruitzicht hebben, denken we dat dat binnen onze retailsector een heel geleidelijk proces zal zijn.”

Supermarktketens die alleen maar oog hebben voor wat er in hun winkel gebeurt, krijgen het volgens Boer zwaar in de toekomst. De klant bepaalt tegenwoordig wat het concern iedere dag doet, stelde hij volgens Distrifood. “Er zijn momenteel zo veel veranderingen aan het plaatsvinden in de retailomgeving, dat je als kruidenier wel moet meegaan met de tijd.”

Albert Heijn zal daarom het online assortiment uitbreiden, stelt hij. Daarnaast moet Ahold zich over de gehele linie richten op vers. “Dit is een belangrijk aandachtsgebied waarin we ons kunnen onderscheiden van de concurrentie en het is ook een manier om de loyaliteit van onze klanten te winnen.”

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!