Het bedrijfsonderdeel fashion van CB gaat samen met Fashionwheels verder onder de naam CB Fashion. Dat heeft de logistiek dienstverlener dinsdag bekendgemaakt. Begin dit jaar maakte CB al bekend een belang van vijftig procent te hebben verworven in zijn branchegenoot.
De commerciële teams van beide partijen trekken sindsdien gezamenlijk op. Op korte termijn verwacht CB Fashion ook op het gebied van vervoer synergievoordelen te behalen. Uiteindelijk wordt de volledige logistieke infrastructuur zover als mogelijk geïntegreerd.
“De krachtenbundeling stelt ons in staat onze klanten nog beter te bedienen en verdere innovatie en ontwikkeling van dienstverlening mogelijk te maken”, stelt ceo Mark Fransen. CB Fashion biedt logistieke oplossingen voor wholesale en retail op het gebied van warehousing, inkomende en uitgaande goederen en e-commerce logistiek.
CB richtte zich tot 2012 onder de naam Centraal Boekhuis alleen op logistieke oplossingen voor de boekensector. Omdat deze branche aan krimp onderhevig is, zet de logistiek dienstverlener steeds meer in op de modemarkt. Daarnaast beschikt de organisatie over een healthcare-tak. Zowel deze afdeling als de mediatak blijven opereren onder de naam CB.
Reacties 0