Aldi zet in op groente en fruit

Supermarktketen Aldi heeft twintig nieuwe producten toegevoegd aan zijn assortiment van verse groente en fruit. De producten worden elke dag vers aangeleverd in de filialen. De discounter brengt de assortimentsuitbreiding onder de aandacht met een paginagrote advertentie in verschillende dagbladen. 

Met het verruimde aanbod komt de supermarktdiscounter tegemoet aan de wensen van de klant en kan de keten een complete winkelervaring bieden, aldus Aldi. Eerder breidde de Duitse supermarktketen zijn assortiment al uit met onder meer kruiden en een biologische lijn. 

Aldi ondervindt hinder van de groei van Lidl, dat zich als beste supermarkt in groente en fruit profileert. Ondanks de groei met vier winkels naar 503 vestigingen nam het marktaandeel van Aldi vorig jaar af van 7,6 naar 7,4 procent. Lidl groeide van 7,5 in 2012 naar negen procent vorig jaar, terwijl het winkelbestand toenam met veertien winkels tot 379, berekende onderzoeksbureau Nielsen. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!