PayPal lanceert 'check-in'-functie in Nederland

Betaaldienst PayPal rolt zijn 'check-in'-functie binnen enkele maanden uit in Nederland. Dat laat global senior director John Lunn weten aan RetailNews. De service wordt al toegepast in onder meer het Verenigd Koninkrijk. 

Met deze functie loggen shoppers via hun smartphone in op de PayPal-app. Hun profielfoto verschijnt ter identificatie op het hiertoe geschikte POS-systeem van de retailer, waarna klanten hun aankopen afrekenen via de app. 

De betaalmethode zorgt voor kortere wachttijden bij de kassa. “Dat is positief voor een retailer, omdat lange rijen bij de kassa een van de grootste nadelen van fysiek shoppen zijn”, zegt Lunn. 

Daarnaast weten retailers dankzij de Check-In-functie welke klanten zich in de winkel bevinden en wat hun voorkeuren zijn. “Een fashionretailer kan bijvoorbeeld een jeans aanbieden die past bij kleding die iemand al eerder gekocht of in zijn webwinkel bekeken heeft.” 

Met deze uitbreiding komt een winkelstraat waar geen portemonnees nodig zijn dichterbij, aldus Lunn. “Over vijf jaar is betalen zonder portemonnee gemeengoed.” Hoewel consumenten de eerste keer moeten wennen, accepteren ze de betaalmethode volgens hem snel. “Het maakt shoppen gemakkelijker. Betalen moet zo eenvoudig zijn dat het ongemerkt gaat.” 

Bekijk een video van PayPal Check-in op ons Pinterestkanaal.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!