Fanly heeft in Amsterdam een sociaal loyaliteitsprogramma voor lokale winkeliers geïntroduceerd. Gebruikers van de app kunnen sparen bij 38 winkels door onder meer in te checken of reclame voor hen te maken. Dat laat oprichter Jord Cuiper weten aan RetailNews.
De app geldt als laagdrempelig spaar- en beloningssysteem voor lokale winkeliers, waarmee ze de concurrentie met grote winkelketens aan moeten gaan. De winkelier krijgt voor een eenmalig instaptarief van 34,95 euro onder meer een check-in point bij de kassa, waar klanten met behulp van een QR-code kunnen inchecken. “We hebben bewust nog niet voor bijvoorbeeld beacons gekozen, omdat we klanten zelf de keuze willen geven of ze willen inchecken”, zegt Cuiper.
Door in te checken, de winkel aan te bevelen of vouchers via social media of e-mail cadeau te geven, spaart de gebruiker van de app punten bij de winkel. De winkelier biedt drie tot tien beloningen aan, waarvoor de klant kan sparen. “Vaak heb je na drie bezoeken al een voordeel”, aldus de oprichter.
Het doel van Fanly is om meer winkelbezoek en meer omzet te genereren voor voornamelijk zelfstandig ondernemers, zegt hij. Zij kunnen zich volgens Cuiper nu mengen in het online geweld, waar voornamelijk grote winkelketens actief zijn. Die beschikken niet alleen over mooie online shops, maar focussen zich ook op de ‘connected consumer’. “Daarmee trekken ze klanten zo van de straat af.”
Bron: RetailNews
Fanly lanceert sociaal loyaliteitsprogramma
Gepubliceerd op 28 april 2014 om 00:00
Reacties 0