Rivièra Maison onderzoekt de mogelijkheden om het merk te rekken tot buiten de traditionele woonbranche. Zo start de winkelketen met een cosmeticalijn, terwijl ook kledingverkoop tot de mogelijkheden behoort. Dat zegt oprichter en ceo Henk Teunissen in FaceRetail, een video-interviewserie van RetailTrends Media in samenwerking met Crossmarks.
Rivièra Maison komt dit najaar met een licentie voor beauty- en cosmeticaproducten, vertelt Teunissen. Die lijn wordt voorzichtig geïntroduceerd, door te beginnen met producten voor in bad en handcrème. Rivièra Maison levert onder meer de geuren aan en test de lay-out. “Ik ben geen producent van dat soort producten, maar ik wil heel dicht bij het productieproces zitten.”
Ook de verkoop van kleding van Rivièra Maison behoort volgens de ceo tot de mogelijkheden. Het woonmerk maakt de kleding van personeel al zelf. “We krijgen regelmatig de vraag waarom we het niet verkopen”, aldus Teunissen.
De oprichter wil verder meer doen in de horecabranche. Zo heeft Rivièra Maison onlangs een hotel in Vlieland ingericht. “Ik zou meer hotels en restaurants willen doen, dat vind ik heel goed passen bij Rivièra Maison.” Of het woonmerk ook zelf vestigingen gaat exploiteren, weet hij nog niet. “Maar het is niet ondenkbaar dat er binnen een paar jaar een Rivièra Maison-hotel is.”
Henk Teunissen gaat in het interview verder in op de groei van Rivièra Maison naar een soortnaam en de Europese ambities. Bekijk het volledige gesprek op ons YouTube-kanaal.
FaceRetail sprak eerder met topmannen van Hornbach, EkoPlaza, vanHaren, Coolblue, Decathlon, La Place, Skins Cosmetics en Coolcat. Deze interviews zijn ook te vinden op ons YouTube-kanaal.
Reacties 0