Halfords is deze week gestart met de verkoop van producten die gericht zijn op de mobiliteit van ouderen. Zo verkoopt de winkelketen scootmobielen, rollators, wandelstokken, transportstoelen en bijbehorende accessoires. Dat laat productmanager Kiki Blom weten aan RetailNews.
Alle 134 filialen in Nederland beschikken over het nieuwe assortiment, stelt zij. Daarbij is rekening gehouden met de omvang van de winkel. “De stadswinkels beschikken over een iets kleiner assortiment.”
Er liggen voor de winkelketen grote kansen binnen de markt van mobiliteitsproducten voor ouderen, stelt marketingmanager Bernard van Walsem. Door de toenemende vergrijzing in Nederland hebben steeds meer mensen volgens hem behoefte aan een dergelijk product. Daarnaast wil de winkelketen inspringen op de gewijzigde wetgeving, waardoor het voor consumenten voordeliger kan zijn om een mobiliteitsproduct buiten de gemeente om aan te schaffen.
Halfords bood al mobiliteitsproducten als steppen, kinder- en elektrische fietsen aan. Met de introductie van het assortiment ‘Blijvend mobiel’ wil de retailer de consument gedurende zijn gehele leven kunnen bedienen.
Alle medewerkers van Halfords hebben een training gevolgd om klanten te kunnen adviseren bij de aanschaf van een scootmobiel of rollator. Daarnaast kunnen deze producten in de werkplaats afgemonteerd en onderhouden worden.
Halfords beschikt eveneens over een vestiging in het Belgische Middelkerke. Daar is het nieuwe assortiment niet geïntroduceerd, geeft Blom aan. “De Belgische wetgeving biedt Halfords op het gebied van ouderenmobiliteitsproducten niet dezelfde kansen als in Nederland.”
Reacties 0