'Tweederde van Britten wil coupon op smartphone'

65 procent van de Britse consumenten staat open voor het ontvangen van gerichte kortingsbonnen op zijn smartphone. 64 procent wil die het liefst tijdens zijn winkelbezoek krijgen, terwijl 59 procent erop gewezen wil worden waar hij producten in de winkel kan vinden. Dat blijkt uit onderzoek van Savvy Marketing onder duizend consumenten.

Consumenten staan duidelijk open voor gepersonaliseerde en relevante marketing, aldus director Alastair Lockhart. “Retailers staan het dichtst bij consumenten en moeten deze fundamentele verandering faciliteren en leiden.”

Consumenten hebben hierin een voorkeur voor foodretailers. 68 procent zou de coupons het liefst via deze retailers krijgen, omdat zij hen het meeste vertrouwen. Slechts eenderde wil de berichten graag ontvangen van een merk. Voor merken ligt volgens de onderzoekers een taak om op dit vlak samen te werken met retailers. “Dat is beter dan dat consumenten allerlei app’s moeten downloaden. Dat maakt het onnodig complex.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends