Coop is begonnen met de uitrol van persoonlijke aanbiedingen naar al zijn supermarkten. De dienst is inmiddels uitvoerig getest in enkele supermarkten, laat directeur winkeloperatie Maarten Ebben weten aan Distrifood.
Eerder dit jaar maakte de retailer al bekend Albert Heijn te volgen met zijn eigen persoonlijke aanbiedingen. De concurrent van Coop introduceerde die dienst al ruim een jaar geleden en beschikte in april dit jaar over 2,5 miljoen gebruikers. Zij krijgen iedere week aanbiedingen toegestuurd, bovenop de bestaande acties.
Klanten van Coop kunnen in hun eigen webomgeving aangeven hoe goed de supermarktketen hen mag kennen, zegt Ebben. Daarvoor dienen zij hun klantenkaart online te registreren, net als bij Albert Heijn. “Als de klant wil dat we hem goed kennen, zijn wij in staat om hem gepersonaliseerde aanbiedingen te doen.”
In de eerste week hebben 25 duizend klanten zich online geregistreerd. Zij vinden bij MijnCoop tevens recepten en kunnen er boodschappen online bestellen, die door een ondernemer met bezorgdienst worden thuisbezorgd.
Reacties 0