Herenmoderetailer Suitable wil over vijf jaar de helft van de omzet uit zijn online activiteiten genereren. Dat zegt e-commercemanager Pieter-Jan Schutte in EtailTrends 3, dat vrijdag verschijnt. De online omzet via Suitableshop.nl maakt nu ruim 35 procent van de totale omzet van de retailer uit. “Dat we twee jaar geleden naar een omnichannelstrategie zijn overgestapt, heeft de groei absoluut een boost gegeven.”
Voor conversie en klantbehoud zet Suitable e-mailmarketing in. “Dit is dé manier om top of mind te blijven, merken we. Bovendien bied je klanten echt iets extra’s en dat past bij onze exclusieve uitstraling en klantengroep”, aldus Schutte.
De e-mailnieuwsbrieven genereren een kwart van de online omzet van Suitable. De retailer verstuurt tien soorten e-mailnieuwsbrieven. “Meld je jezelf aan, dan ontvang je ze in eerste instantie allemaal.” Die frequentie levert volgens Schutte zelden kritische opmerkingen op van klanten. “Ze vinden de frequentie juist goed. Ze missen geen aanbiedingen.”
Schutte gaat in EtailTrends 3 verder in op de ambities en gaat dieper in op de e-mailmarketing van Suitable. Zo geeft hij tien teasers voor relevante e-mailnieuwsbrieven. “Gebruik één boodschap per nieuwsbrief, dat werkt het beste”, zegt hij bijvoorbeeld.
EtailTrends 3 verschijnt eind deze week met het meinummer van RetailTrends. Klik hier voor de abonnementsmogelijkheden.
http://retailnews.nl/magazine/abonneren
Suitable zet mailmarketing in voor online ambities
Gepubliceerd op 13 mei 2014 om 06:39
Reacties 0