Kleding.nl betreedt Britse online markt

Het Nederlandse Kleding.nl heeft in Groot-Brittannië Fashiola.co.uk gelanceerd. De online zoekmachine doorzoekt ruim 650 duizend producten van de tachtig belangrijkste Britse online kledingwinkels.

Groot-Brittannië telt honderden online kledingwinkels met soms een heel specifiek aanbod, zoals het schooluniformensegment. “Op Fashiola.co.uk combineren we een groot deel van dit productaanbod, waardoor we alle merken, prijzen en beschikbare kleding doorzoekbaar maken”, aldus directeur Peter Langenkamp.

Kleding.nl, dat in 2012 van start ging, zag zijn omzet in 2013 groeien naar ruim 10 miljoen euro en verwacht dit jaar een omzetgroei van tenminste 35 procent. Vorig jaar werd het concept al naar Duitsland uitgerold. Momenteel worden voorbereidingen getroffen om in de loop van dit jaar ook in Spanje en Frankrijk een site te lanceren.

Langenkamp liet eerder al aan Retailnews weten dat het bedrijf ook een derde land, buiten Europa, op het oog heeft. De plannen om Kleding.nl naar België te brengen zijn voorlopig geparkeerd, vanwege de complicaties die de tweetaligheid van het land met zich meebrengt.

RetailTrends