V&D heeft personeel in drie van zijn winkels bij wijze van proef uitgerust met tablets. Daarnaast zijn er op elke verdieping in de winkels in Leiden, Vlaardingen en Amsterdam bestelzuilen geplaatst. Dat laat e-commerce manager Olger Kistemaker weten aan Twinkle.
Bezoekers kunnen bestellingen via de zuilen direct afrekenen met de mobiele betaaloplossing Shuttle van Adyen. Tevens is het online assortiment beschikbaar via de tablets van de winkelmedewerkers. De producten kunnen tijdens de testperiode gratis thuisbezorgd of afgehaald worden.
V&D verkent verder de mogelijkheden om beacons in te zetten om winkelpersoneel te volgen. Daarmee wil de warenhuisketen onder meer het online en offline winkelgedrag in één database bundelen. “Een volgende stap is personalisatie, waarbij we klanten op maat bedienen”, stelt hij. De winkelketen gaat daar volgens hem op korte termijn mee beginnen via e-mail.
V&D maakte donderdag eveneens bekend een nieuwe strategie te lanceren, die volgend jaar moet resulteren in zwarte cijfers. Zo rolt de winkelketen onder meer een nieuw concept uit naar zijn warenhuizen.
V&D test inzet van tablets en beacons
Gepubliceerd op 14 mei 2014 om 00:00
Reacties 0