Een dozijn voorbeelden van visual merchandising en de conceptstore van fashionretailer ODEEH passeerden afgelopen week op social media.
In de wekelijkse Facebookrubriek 12x was afgelopen vrijdag aandacht voor visual merchandising, waarmee een product net een beetje extra aandacht trekt.
The Walking Dead Blood Store in Portugal laat fans merchandising van de gelijknamige serie aanschaffen met hun bloed. Een bloeddonatie levert punten op die inwisselbaar zijn voor producten. De organisatie wil het initiatief uitrollen naar meer landen, waaronder Nederland, Spanje en de Verenigde Staten.
Een vendingmachine in Zuid-Korea beloont winkelend publiek dat hun dansmoves toont met een gratis drankje. Foto’s van elk optreden kunnen via het touchscreen worden gedeeld op social media.
Veder op Facebook de covers van het meinummer van RetailTrends en EtailTrends 3, en een pop-up store van Peugeot die zijn deuren opent aan de Amsterdamse Kalverstraat.
Op Pinterest is beeld te vinden van de conceptstore van fashionretailer ODEEH. De displays in de Berlijnse winkel zijn verplaatsbaar, waardoor de winkel regelmatig van inrichting kan veranderen.
De eerste La Place volgens een nieuw concept van de foodformule opende onlangs zijn deuren. In het restaurant in Eindhoven worden bezoekers meer meegenomen in de bereiding van de gerechten. Zo kunnen ze zien hoe biefstuk wordt gesneden en verwerkt. La Place wil meer focussen op beleving en een ontmoetingsplaats worden, zei ceo Bart van den Nieuwenhof eerder.
Verder op Pinterest de winkel van optiekretailer Mykita in New York, een pop-up store van fashionretailer Uniqlo die is opgebouwd uit kleding en een uitnodigende storefront van snoepwinkel Candylawa in Saudi-Arabië.
Volg RetailTrends Media ook op Facebook en Pinterest.
Reacties 0