A.S. Watson steekt de komende drie jaar 465 miljoen Hongkongse dollar (44 miljoen euro) in zijn online activiteiten. Het retailconcern lanceert onder meer een nieuw e-commerce platform voor dochterformule Kruidvat. Dat meldt het Chinese nieuwsplatform Sina.
De investering van het bedrijfsonderdeel van Hutchison Whampoa is zowel voor de Aziatische als West-Europese markt bedoeld. Zo lanceert A.S. Watson in acht gebieden, waaronder Hong Kong, Taiwan en het vasteland van China, een online shoppingplatform. Daarnaast krijgt supermarktketen PARKnSHOP een mobiele app en wordt de webshop van The Perfume Shop en Superdrug in het Verenigd Koninkrijk vernieuwd.
Veel klanten zoeken productinformatie online op, merkt directeur Dominic Lai van A.S. Watson op. Daarnaast worden de platforms ingezet om de relatie met bestaande klanten te verbeteren. Hij ziet kansen om via e-commerce de verkopen te stimuleren, onder meer omdat het aantal online consumenten 2,9 keer hoger ligt dan het aantal in zijn fysieke winkels.
A.S. Watson voert naast Kruidvat ook de formules Trekpleister, ICI Paris XL en Pour Vous in ons land. Eerder dit jaar werd bekend dat Hutchison Whampoa een belang van 25 procent naar de beurs brengt. A.S. Watson beschikt over meer dan elfduizend winkels in 34 landen.
Reacties 0