De Bijenkorf komt in de Ebeltoft Global Cross Channel Retail Report uit de bus als beste Europese crosschannel retailer. De warenhuisketen ontving daarvoor de Europese Ebeltoft Cross Channel Retail Case. Consultancybureau Ebeltoft vergeleek voor zijn rapport de crosschannel prestaties van 146 retailers uit zestien landen op onder meer click & collect.
De strategie van de Bijenkorf is van de honderd onderzochte Europese retailers het meest compleet, aldus de onderzoekers. De Duitse elektronicaretailer Conrad en het Zweedse Webhallen (games) eindigden op respectievelijk de tweede en derde plaats. Daarna volgen de Britse ketens Marks & Spencer en New Look.
Daarnaast behoort de Bijenkorf met Nordstrom en Best Buy tot de beste cross channel retailers wereldwijd. Het Amerikaanse Best Buy heeft de meest complete crosschannelstrategie van alle onderzochte spelers. Waar Best Buy uitblinkt op het gebied van click & collect, levert Nordstrom online de meest consistente service. De Bijenkorf verwijst volgens de researchers in zijn fysieke winkel het beste naar zijn online kanaal.
Global Top 10 Ranking:
# | Retailer | Land |
1 | Best Buy | Verenigde Staten |
2 | Nordstrom | Verenigde Staten |
3 | De Bijenkorf | Nederland |
4 | Conrad | Duitsland |
5 | Webhallen | Zweden |
6 | Marks & Spencer | Groot-Brittannië |
7 | Gap | Verenigde Staten |
8 | Walmart | Verenigde Staten |
9 | New Look | Groot-Brittannië |
10 | Apple | Verenigde Staten |
Reacties 0