Starbucks experimenteert met hamburgers

Starbucks verkoopt hamburgers in een nieuw restaurant van dochterformule La Boulange Bakery. Waar andere vestigingen om zeven uur ’s avonds sluiten, blijft dit filiaal geopend tot tien uur om de dinermarkt te kunnen bedienen.

Starbucks is sinds 2012 eigenaar van de Amerikaanse keten, die van oorsprong met soepen, salades en sandwiches op de ontbijtmarkt gericht is. De nieuwe vestiging in Los Angeles, die op 12 juni zijn deuren opent, wordt de eerste van de formule buiten San Francisco. Het filiaal geldt als test voor een mogelijke verdere uitrol.

Bezoekers van La Boulange Bakery in Los Angeles zullen naast het gebruikelijke aanbod ook (croissant)burgers en andere avondmaaltijden kunnen bestellen. Daarnaast schenkt het restaurant bier, wijn en cocktails.

Starbucks kijkt al langer verder dan alleen de koffiemarkt. Zo verkopen enkele Amerikaanse filialen inmiddels bier en wijn, terwijl in oktober vorig jaar de eerste Teavana-theebar geopend werd. Van die theeformule wil Starbucks ‘minstens duizend’ in Noord-Amerika en nog meer daarbuiten openen, aldus ceo Howard Schultz bij de opening.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!