In Nederland is Facebook met bijna negen miljoen gebruikers niet meer weg te denken en het meest gebruikte platform in social mediamarketing. Tegelijkertijd is het één van de meest complexe platforms en worstelen veel retailers met de inzet van Facebook. Het congres Facebook Marketing van Entopic en Likeconomics op 10 en 11 juni geeft tips en trucs.
Zelfstandig online strateeg Peter Minkjan behandelt de evolutie van Facebook en de laatste ontwikkelingen en mogelijkheden. En hij geeft antwoord op de vraag hoe er zakelijk resultaat uit Facebook gehaald kan worden.
Waar Facebookmarketing voorheen gericht was op content posten en reageren op klachten, verwacht de directie echte ROI. Daardoor moet nauw samengewerkt worden met PR, zoekmachinemarketing, productie, financiën en de directieleden. Ceo en oprichter Dennis Yu van BlitzMetrics geeft een kijkje achter de schermen van de grootste Amerikaanse merken om te zien hoe zij hun Facebookcampagnes managen.
Hans Maltha van internetbureau Burst zal op basis van een analyse van ruim 35 duizend Nederlandse pagina’s, honderdduizenden updates, honderden campagnes en ruim drie miljard advertentie-impressies inzicht geven in het Nederlandse Facebook-landschap. Na de presentatie moet duidelijk zijn wat wel werkt en wat niet en welke mogelijkheden de nieuwe ontwikkelingen voor merken bieden.
Verder onder meer een geestige keynote van bestsellerauteur Jay Baer en tips, tricks en handige tools om aan de slag te gaan met Instagram, aan de hand van cases uit binnen- en buitenland. Op 10 juni staan er pre-conference masterclasses op het programma voor geavanceerde tips voor Facebookmarketing.
Lezers van RetailNews krijgen twintig procent korting voor de tweede editie van het congres Facebook Marketing. Gebruik voor de inschrijving de kortingscode: retail#20. Klik hier voor meer informatie over het programma en aanmelding.
Reacties 0