'Accijnsverhoging leidt online wijnkopers over de grens'

Klanten van wijnvoordeel.nl schaffen door de accijnsverhoging hun wijn steeds vaker aan bij zijn Duitse zustersite weinvorteil.de. Dat zegt directeur Jacco Oosterhof in De Telegraaf.

Een wijn die in Nederland bijvoorbeeld 6,99 euro kost, wordt via de Duitse site voor een euro minder verkocht. “Vorig jaar zagen we het aantal Nederlandse particulieren dat op onze Duitse site bestelde, al flink toenemen”, aldus Oosterhof. Dit jaar ziet de online speler dertig procent meer privéadressen bij weinvorteil.de. Oosterhof noemt het vreemd dat staatssecretaris Wiebes het effect van de grensverkopen door de accijnsverhoging bagatelliseert.

De prijzen voor alcoholische dranken liggen in Nederland vijf procent hoger dan in Duitsland, maakte Wiebes vorige week bekend. Voor een mousserende wijn bedraagt de accijns in ons land 2,54 euro, terwijl dat bij onze oosterburen 1,36 euro is.

Wijnhandelaren uit ons land zien sinds de accijnsverhoging hun omzet met tientallen procenten dalen, aldus brancheorganisatie KVNW. “De grens is wat ons betreft bereikt. Er moet wat gebeuren”, aldus een woordvoerder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!