Retailers zijn flink de dupe van de vele storingen in de telecomnetwerken omdat het betalingsverkeer daardoor in de problemen raakt. Telecomaanbieders moeten beter samenwerken om storingen te voorkomen, vindt Detailhandel Nederland.
Uit het dinsdag gepubliceerd overzicht van Agentschap Telecom blijkt dat vorig jaar 38 grote storingen plaatsvonden. De telecomsector is de grootste veroorzaker van storingen in het betalingsverkeer, stelt Detailhandel Nederland. De brancheorganisatie heeft het onderwerp aangekaart bij Agentschap Telecom en het Maatschappelijk Overleg Betalingsverkeer.
Detailhandel Nederland noemt het aantal storingen onverantwoord. “Door storingen lopen winkeliers omzet mis en ontstaan veiligheidsrisico’s, doordat consumenten genoodzaakt worden meer met contant geld te betalen”, zegt secretaris betalingsverkeer Tom Ponjee.
Meer dan de helft van de omzet in de winkel wordt elektronisch afgerekend. Dat aandeel groeit verder door de opkomst van mobiel betalen. “Het mag niet zo zijn dat consumenten en winkeliers opdraaien voor de misstanden in de telecomsector”, aldus Ponjee.
'Winkeliers zijn dupe van vele telecomstoringen'
Gepubliceerd op 11 juni 2014 om 13:20
Reacties 0