Showcase for Real heeft een holografische 3D-display ontwikkeld dat de basis moet vormen voor een interactieve belevenis in de winkel. Het display maakt namelijk gebruik van het platform Phocabby, dat een breed scala aan interactieve mogelijkheden biedt.
Het display moet via een geluidssysteem, blinkende knoppen en een HD-camera de aandacht van bezoekers trekken. Zij kunnen vervolgens bijvoorbeeld ‘selfies’ maken, die later als coupon gebruikt kunnen worden. Het display is verbonden met het internet, waardoor de coupons automatisch gepubliceerd kunnen worden via bijvoorbeeld social media van de retailer.
Verder verlaagt het display de drempel om 3D-videos weer te geven. Door de toepassing van intelligente software is namelijk ook content in 2D geschikt om holografisch weer te geven met behoud van een 3D-effect.
Schoenenretailer Van den Assem testte in december al een 3D-display in zijn Rotterdamse winkel, waarin onder meer nieuwe schoenen werden geprojecteerd. In het driedimensionale display wordt een beeld van een object of persoon geprojecteerd. Door de geïntegreerde bewegingssensoren kunnen klanten met het beeld spelen en bijvoorbeeld schoenen naar zich toe halen.
Reacties 0