Klanten van sneakerwinkel COACH kunnen sinds deze maand bij alle vijftig vestigingen terecht voor het kopen van concertkaartjes. De retailer heeft de handen ineen geslagen met Ticketmaster en is daarmee na het faillissement van Free Record Shop het nieuwe fysieke verkooppunt voor de webwinkel.
“Veel consumenten hebben nog steeds de behoefte om gewoon aan een balie een kaartje te kopen in plaats van uren op het internet te zitten en vervolgens te zien dat een concert is uitverkocht,” aldus marketingmanager Kirsti Boessenkool van COACH. De belangrijkste doelgroep van de sneakerwinkel wordt gevormd door consumenten geboren na 1985 en sluit daarmee nauw aan op de doelgroep van Ticketmaster.
“De kaartjesverkoop past prima in onze strategie waarbij we onze doelgroep nog meer willen bieden dan sneakers”, aldus Boessenkool. “COACH ontwikkelt zich steeds meer richting lifestyle en wil met haar formule aangesloten blijven bij de belevingswereld van onze doelgroep. Deze uitbreiding is opnieuw een positieve stap in die richting.”
COACH volgt Free Record Shop op als ticketverkoper
Gepubliceerd op 13 juni 2014 om 00:00
Reacties 0