Drogisterij- en parfumerieketen DA heeft de doorlooptijd van het promotieproces met zeven weken verkort. De ondernemers hoeven niet meer negen maar zes weken van tevoren in te tekenen op de acties die in de folder worden aangekondigd. De interne doorlooptijd van DA is verkort van negentien naar twaalf weken. “En dat moet nog korter kunnen”, stelt Aart van den Brink, promomanager van DA Retail Groep.
De verkorting van de doorlooptijd heeft alles te maken met de implementatie van de FlowFabric Promotie Manager, vertelt Van den Brink tijdens het seminar It’s in the Mix. “We waren gewend om heel veel in Excel en Access te doen. Dat betekent heel veel knippen en plakken, en dan gaat wel eens wat mis. Nu hebben we één systeem waarmee we het hele proces kunnen uitvoeren, controleren en evalueren.”
Naast het vekorten van de doorlooptijd is het promotieproces ook efficiënter geworden. DA heeft drie FTE bespaard en maakt nu ook minder fouten. “We hebben nu meer tijd om inzicht over de effectiviteit van promoties te vergaren. Vroeger ging de discussie over de vraag of de promotie wel goed gaat, nu is de vraag waarom we deze promotie doen”, aldus Van den Brink.
DA verkort doorlooptijd promotieproces
Gepubliceerd op 13 juni 2014 om 08:12
Reacties 0