Winkelpersoneel van onder meer Perry Sport heeft meer inzicht in klantinformatie doordat Unlimited Sports Group het POS-systeem aansluit op zijn nieuwe e-commerceplatform. Dat vertelt Peter Jansen, directeur supply chain, e-commerce en ICT van Unlimited Sports Group (USG) in het vorige week verschenen RetailTrends 6.

Het moederconcern van Perry Sport, Time Out en Aktiesport werkte de afgelopen drie jaar aan het platform dat de online en offline kanalen van zijn formules met elkaar verbindt. Door de koppeling aan het e-commerceplatform krijgen medewerkers via de kassa meer informatie over de klant, aldus Jansen. “Denk aan de aankoophistorie. Ze kunnen straks direct zien of een klant een actieve voetballer of tennisser is en hem wijzen op een aanbieding.”

Daarnaast gebruikt de retailer de informatie om de winkelvoorraden beter af te stemmen op de behoefte van klanten. “Als bijvoorbeeld via de touchscreens in Oud-Beijerland veel voetbalgerelateerde artikelen worden besteld, is dat een signaal dat de focus in die winkel misschien wat meer naar voetbal moet verschuiven.”

Peter Jansen gaat in het juninummer van RetailTrends dieper in op het e-commerceplatform van USG en de gevolgen ervan voor de winkelvloer. Zo stuurt het systeem orders die via internet of in de winkel worden geplaatst, automatisch naar het magazijn of filiaal dat het artikel op voorraad heeft. “We kunnen onze complete voorraad nu altijd en overal aanbieden”, zegt Jansen.

RetailTrends 6 is vrijdag verschenen. Klik hier voor een abonnement voor elf keer RetailTrends en zes keer EtailTrends.