Het aantal folders dat via online platform Reclamefolder gelezen wordt is in een jaar tijd met ongeveer 45 procent gestegen. Waar in mei 2013 zo’n 13,6 miljoen folders gelezen werden, lag dat aantal in dezelfde maand dit jaar op twintig miljoen. Dat blijkt uit een analyse van Reclamefolder.nl.
Steeds meer consumenten kiezen ervoor om hun folder op het Reclamefolder platform te lezen vanwege het online gemak naast de papieren variant, stelt directeur Robin Streng. Daarnaast neemt de interesse van retailers om hun folder online te publiceren volgens hem toe.
De app van het Reclamefolderplatform neemt 92 procent van alle gelezen folders voor zijn rekening. De app, die inmiddels 1,3 miljoen keer is gedownload, beschikt sinds maandag over nieuwe functionaliteiten. “Consumenten klikken vanuit de folder gemakkelijker door naar de webshop van de retailer”, aldus Streng.
Verder kan de consument zelf kiezen welke folders hij wil zien door zijn locatie door te geven en favoriete winkels aan te vinken. “Handig voor retailers in die buurt”, stelt de directeur. “Zij kunnen nu namelijk targetten op specifieke gebieden.”
Reacties 0