Speelgoedbranche profiteert van rage rond loombandjes

Speelgoedzaken doen goede zaken dankzij de populariteit van loombandjes waarmee kinderen armbanden maken. “Het is absurd. De bandjes zijn niet aan te slepen”, zegt een winkelmedewerker van Intertoys in De Volkskrant.

Ook Blokker spreekt van een succes. “Je zet ze neer en ze zijn weg”, aldus een filiaalmanager van een Amsterdamse vestiging.

De rage is goed nieuws voor de speelgoedbranche, zegt redacteur Jan Sinke van vakblad Speelgoed & Hobby. “Speelgoedwinkels zaten echt te springen om een grote rage.” Op het product zit volgens hem een flinke marge. Bij Intertoys ligt een zakje met zeshonderd elastiekjes voor vijf euro in de schappen. “Het produceren kost vele malen minder.”

In de Verenigde Staten waren de loombandjes het best verkochte speelgoed van 2013. De elastiekjes hebben bedenker Cheon Choon Ng inmiddels vijftig miljoen dollar (37 miljoen euro) opgeleverd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!