Starbucks gooit koffieprijs omhoog

Amerikaanse retailers waaronder Starbucks en Dunkin’ Donuts stellen hun prijzen voor koffie naar boven bij vanwege de tegenvallende koffiebonenoogst. Ook JM Smuckers en Folgers hebben hun prijzen gewijzigd.

Sinds begin dit jaar stegen de prijzen voor koffiebonen met vijftien procent doordat slechte weersomstandigheden voor tegenvallende oogsten zorgen. Hoewel ceo Howard Schultz eerder stelde dat Starbucks zijn prijzen niet zou verhogen omdat dat niet de juiste strategie was, betalen consumenten inmiddels tien tot twintig dollarcent meer per kop koffie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!