Primera groeit naar meer dan vijfhonderd winkels

Het winkelnetwerk van Primera zal de komende jaren verder groeien naar ruim vijfhonderd vestigingen. Die verwachting spreekt commercieel directeur Gert van Doorn uit in FaceRetail, een video-interviewserie van RetailTrends Media in samenwerking met Crossmarks.

Primera is een coöperatie met ruim 450 aangesloten ondernemers en daarmee de grootste franchiseketen van Nederland. “We hebben maar één doel in onze organisatie en dat is om ervoor te zorgen dat onze ondernemers op de lange en korte termijn een goede boterham kunnen verdienen”, aldus Van Doorn.

Online zal een belangrijke rol gaan spelen voor de winkelketen, stelt hij. Daarbij wijst Van Doorn op afhaalpunten in de vestigingen van Primera, maar ook op de eigen e-commerce activiteiten. “Die zijn het afgelopen jaar met meer dan vijftig procent gestegen.”

Primera zet met het online kanaal vooral in op de categorieën die in de winkels niet heel breed aanwezig zijn, stelt de commercieel directeur. “We zullen ook gaan experimenteren om internet op de winkelvloer naar een hoger niveau te tillen en op die manier ook die longtail te kunnen vervullen.”

Van Doorn gaat in het interview verder in op de toekomst van Primera en het Nederlandse retaillandschap. Bekijk het volledige gesprek op ons YouTube-kanaal.

FaceRetail sprak eerder met topmannen van Hornbach, EkoPlaza, vanHaren, Coolblue, Decathlon, La Place, Skins Cosmetics, Coolcat, Rivièra Maison en Hunkemöller. Deze interviews zijn ook te vinden op ons YouTube-kanaal.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!