Supermarktketen Carrefour heeft zijn flagshipstore in Parijs voorzien van winkelnavigatie. Deze dienst moet klanten helpen in het vinden van de gewenste producten.
De Franse vestiging met een oppervlakte van twaalfduizend vierkante meter, is voorzien van beacons die locaties tot op twee meter nauwkeurig doorgeven. In totaal zijn er tweehonderd van deze beacons geplaatst.
Klanten gebruiken de navigatie via een nieuwe Carrefour-app die is ontwikkeld in samenwerking met Pricer, fabrikant van apps en elektronische prijskaartjes. Gebruikers kunnen in de app een boodschappenlijstje maken door de barcode van producten te scannen of deze handmatig in te voeren. Vervolgens maakt de app een optimale route door de winkel, waarmee de klant snel zijn weg moet vinden.
In de toekomst wordt de app voorzien van coupons die klanten ontvangen op basis van hun aankoopgeschiedenis en positie in de winkel. Wanneer Carrefour de technologie verder uitrolt is nog onbekend.
Carrefour rust flagshipstore uit met beacons
Gepubliceerd op 1 juli 2014 om 00:00
Reacties 0