Nestlé overvleugelt retailkanaal met eigen webshop

Producten van Nestlé zijn goedkoper te verkrijgen in de webshop van de fabrikant dan via het retailkanaal. Supermarktketens als Coop en Migros kunnen in Zwitserland vaak niet aan de prijs van de online winkel van het bedrijf achter Maggi, Nesquik, Kitkat en Smarties tippen. Dat schrijft de Zwitserse krant Aargauer Zeitung.

Iedere handelaar staat vrij om zijn eigen verkoopprijs te bepalen, laat Migros weten in een verklaring. E-commercedochter Le Shop is echter niet blij met de online shop van Nestlé, stelt ceo Dominique Locher. “Sommige producten zijn daar goedkoper te verkrijgen, dan wanneer ik bij Nestlé als groothandel kom”, stelt hij.

Lochter voert momenteel intensieve gesprekken met Nestlé. Dat heeft volgens de ceo al enkele veranderingen opgeleverd. Hij beschouwt de merkfabrikant niet als echte concurrent. “In tegenstelling tot bij Le Shop kan je bij Nestlé niet terecht voor wekelijkse boodschappen.”

Merkfabrikanten zullen in de toekomst steeds vaker hun eigen producten online verkopen, stelt retailexpert Martin Frey van PwC. Dat geldt niet alleen voor voedselproducenten, maar ook voor fabrikanten van alle consumptiegoederen. “Die ontwikkeling is onvermijdelijk”, stelt hij.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!